Як батькам навчитися розвивати себе, щоб ефективно спілкуватися з дітьми
Покоління Z - це діти, які народилися після 2000, перше покоління, яке вміє бути дорослим. Наше завдання – не заважати їм, а допомагати
7 інструментів коучінгу для розвитку батьківських компетенції:
1) Задавати питання
2) Розуміти, що відчуває дитина
3) Встановлювати довірчі відносини
4) Чути
5) Ставати на місце дитини
6) Фокусування на теперішньому
7) Вибудовування особистих кордонів
Як навчитися вести діалог зі своїми дітьми за допомогою чарівних питань:
Етапи побудови бесіди з дитиною за моделлю AID:
A (actions) - дії (Розкажи, які дії були твої, а які дії твого друга/суперника/однокласника)
I (impact) - вплив (Ці твої дії який мали вплив? А дії твого суперника який мали вплив? Що в результаті вийшло?)
D (desired outcome) - бажаний результат (А що насправді ви хотіли/довести/донести до того, як вступили у бійку?)
Етапи побудови бесіди з дитиною за моделлю РОСТ:
Р - Розміщення цілей - Що ти хочеш? (Які оцінки з предметів ти хочеш мати?)
О - Навколишня реальність - Що відбувається зараз? (А що зараз відбувається із цими предметами?)
С - Список можливостей - Що ти можеш? (А що ти можеш зробити, щоб ці оцінки покращилися? Давай подумаємо разом)
Т - Твоя воля - Що ти робитимеш? (Коли ти побачив ці можливості - що ти робитимеш?)
Емпатія - це більше, ніж співпереживання, ми розуміємо, що відчуває зараз дитина і дозволяємо (не забороняємо) їй це відчувати і при цьому не втягуємось у її емоції; залишаємось у спокійному стані.
Метод "Я розумію, що ти відчуваєш", який допомагає відчувати свою дитину (бути в емпатії):
1) Вислухайте дитину уважно (уважно – значить, відклавши телефон та відірвавши очі від екрану)
2) Розділіть разом із ним його переживання
3) Не заперечуйте почуттям, а називайте їх (напевно, ти відчував…)
4) Допоможіть дитині зрозуміти, які потреби стоять за цими почуттями/емоціями
5) Разом знайдіть спосіб реалізації цих потреб
Що допомагає встановити довірчі стосунки:
1) прийняття себе (сильні та слабкі сторони)
2) прийняття дитини
3) повага до особистості, самоповага
4) дати можливість висловитися та бути почутим
5) щирість із самим собою
6) повага особистого простору
7) позитивний зворотний зв'язок, похвала
8) позитивні очікування
Приймати себе = розуміти та любити себе
Прийняття себе – це:
- не порівнювати дитину (себе) з іншими
- не формувати ідеали
- не намагатися бути кимось
- зрозуміти свої сильні та слабкі сторони
- знайти свою індивідуальність
Важливо розуміти свої сильні та слабкі сторони:
- Мої сильні сторони (Які? Як застосовувати їх?)
- Мої зони зростання (Які? Як коригувати?)
Похвала. Як давати зворотний зв'язок самому собі:
- щиро
- вголос
- дивлячись у дзеркало
- за конкретні зрозумілі справи/вчинки
- за рішення та їх наслідки
- коли хтось лає - говорити собі протилежні речі
- навіть, якщо нема за що
- вести "Щоденник успіхів"
Активне слухання – техніка, яка допомагає розуміти психологічний стан, почуття, думки, застосовуючи особливі прийоми участі у розмові.
Тест "7 ступенів Активного слухання": як я чую свою дитину: Чи можу я мовчати, коли каже моя дитина?
- Чи я демонструю невербально, що слухаю?
- Чи я реагую вербально, коли слухаю?
- Чи заохочую я дитину говорити далі?
- Чи фіксую я і відображаю факти?
- Чи вмію я під час розмови відображати почуття/емоції дитини?
- Чи розумію я під час розмови потреби, бажання, сенс? Чи відображаю їх у розмові?
Інструменти активного слухання дитини:
- пауза
- уточнення
- пара фраз
- питання
- резюме
Важливо навчити дітей усвідомлювати свої межі.
Особисті межі – це усвідомлення свого "Я" як окремого від інших.
Кордони порушуються:
1) Коли ми не розуміємо своїх потреб та бажань
2) Коли ми живемо іншими людьми та їхніми бажаннями, дозволяємо вторгатися в особистий простір
3) Коли ми вибудовуємо дуже сильні особисті межі та не впускаємо нікого у своє життя
4) Коли ми не поважаємо кордони інших і підпорядковуємо людей собі, вирішуємо за них
5) Коли ми надмірно звеличуємо себе
Як визначити межі:
- слово "Ні" позначає межі
- не входити в трикутник "жертва-переслідувач-рятівник"
- бути активним та ініціювати події у своєму житті
- усвідомити себе (хто я? ким був раніше? куди йду?)
- описати хто Я, а хто не я? Що мені подобається? Що я хочу? Що я не хочу?
- визначте свої цінності
Статтi
Замовте дзвінок прямо зараз!
Введіть номер вашого телефону - наш адміністратор зателефонує вам і надасть відповіді на усі запитання
Контакти
Дзвоніть, пишіть або просто завітайте до нас за вказаною адресою. Ми з радістю відповімо на усі ваші запитання