Розвиток сучасної дитини через розвиток творчого мислення

20 Вересня 2018


Творчість - це не сума знань, а особлива спрямованість інтелекту, особливий взаємозв'язок між інтелектуальним життям особистості та проявом її сил в активній діяльності. Я б назвав творчість самою суттю життя в світі знань і краси. Творчість - це діяльність, в якій розкривається духовний світ особистості, це своєрідний магніт, який притягує людину до людини.
В.А. Сухомлинський



Творчі здібності формуються протягом усього життя людини.

Вік молодших школярів є сприятливим для творчого розвитку дітей, їхніх здібностей до творчості. Саме в цей період активно розвиваються уява, дар фантазувати, творчо мислити, помітно проявляється допитливість, формується вміння спостерігати, порівнювати, критично оцінювати діяльність.
Сучасним учням потрібен такий набір здібностей, який сприяє становленню компетентної особистості, спроможної творити власне життя. Невипадково виникло поняття «навички ХХІ століття», що охоплює деякі якості та вміння творчої особистості, зокрема:
  • креативність та інтелектуальна допитливість – здатність до оригінальності та інновацій;
  • критичне та системне мислення – мислення, що дає змогу людині формулювати вірогідні судження для окреслення, аналізу та розв’язання проблем;
  • комунікативні навички – використання різних видів спілкування;
  • навички особистісної та групової взаємодії – здатність до співпраці;
  • ІТ-обізнаність – використання інформації та медіа;
  • здатність до самоосвіти й адаптації до умов навчання в інших культурах.
Творча особистість допитливий учень з жагою до знань, який використовує всі ресурси для навчання, може визначати проблеми, креативно їх розв’язувати, застосовувати набуті навички для розв’язання реальних життєвих ситуацій, активно діє, зазнає невдач, навчається на помилках і досягає мети. Однак нині, на жаль, не всі школярі мають розвинені вищеназвані навички й готові до самостійного життя. У зв’язку з цим у приватній школі "Академія школяра" ми модернізували традиційний підхід до навчання, зробили його таким, що відповідає вимогам сучасності. Щодня ми використовуємо ефективні методи навчаннямолодших школярів в рамках навчальної програми та використовуємо окрім базаової загальної ще й додаткові програми навчання:
  • Математика за програмою Росток
  • Англійська мова (Speaking Club)
  • Інформатика з 1 класу
  • Фінансова грамотність
  • Захоплююча психологія
  • Джиу Джитсу
  • Хореографія
  • Шаховий клуб
  • Акторська майстерність
  • Клуб експериментаторів
  • ІгроТека

Найважливішим засобом розвитку творчої активності школяра, його життєвої компетентності є діяльність. З перших днів навчання в школі школярі стають учасниками постійно діючого класного проекту, в рамках якого формується творча особистість, що:

  • володіє навичками самопізнання, самокорекції, самовиховання;
  • відкрита до сприйняття інших культур;
  • цінує свободу, поважає людську гідність та індивідуальність;
  • здатна до успішної самореалізації в сучасному житті.
Уява тісно пов’язана з мисленням. Процес створення нового починається з уявлення його в образній формі. Людина, у якої не розвинена творча уява, не може побачити щось нове в оточуючому її середовищі. Ось чому успіх творчій діяльності залежить від творчої уяви, яка проявляється в усіх напрямках діяльності особистості. Завдяки уяві стає можливим художня, наукова, технічна, ігрова творчість, що є запорукою творчого розвитку особистості.
Для розвитку творчих здібностей учнів необхідно:
  • застосовувати на заняттях образотворчого та трудового навчання художньо-конструкторські завдання, бо саме художнє конструювання відіграє важливу роль у розвитку творчих здібностей;
  • проводити заняття, на яких учні виготовляють різні вироби з природних матеріалів;
  • практикувати на заняттях трудового навчання колективне обговорення індивідуальних творчих завдань;
  • оздоблювати вироби.
Існує п’ять видів діяльності на уроці, які вважаються сприятливими для розвитку творчої активності учнів:
  • діяльність, яка мотивує, для чого вивчати, яке це має значення;
  • діяльність, яка цілеспрямовує, орієнтує учнів на мету та результат, який треба отримати, спрямовує їх увагу на зміст і значення творчої діяльності, яку вони виконують;
  • діяльність, яка індивідуально диференціює учнів, розвиває різні рівні їх можливостей, не обмежує в у часі, стимулює до відповідей;
  • діяльність, яка організує колективну творчу активність учнів, забезпечує організацію групових форм навчання;
  • діяльність, яка організовує контрольно-оцінювальну діяльність учнів.
Серед основних критеріїв прояву творчої активності учнів на уроці - це вміння:
  • сформулювати проблему або побачити суть поставленого перед ними творчого завдання;
  • виділити в завданні головне та найсуттєвіше, самостійно виконати;
  • дати рішенням остаточний вигляд;
  • вийти за межі завдання, перетворити його на стимул.
Молодший шкільний вік - важливий етап виховання творчого мислення дитини.


Замовте дзвінок прямо зараз!

Введіть номер вашого телефону - наш адміністратор зателефонує вам і надасть відповіді на усі запитання

Дізнайтеся більше про інші напрямки Центру Балу
Денний табір 6-10 років
Дізнатися більше
Дитячий садок
Дізнатися більше

Контакти

Дзвоніть, пишіть або просто завітайте до нас за вказаною адресою. Ми з радістю відповімо на усі ваші запитання

Дитячий садок, Курси
м. Київ, вул. Лаврухіна, 3 Двоповерхова блакитна будівля навпроти ТРЦ "Район" Вхід із боку магазину "Ярослав".
Дитячий садок, Курси
м. Київ, вул. Закревського, 95-В Мікрорайон Милославичі. Окрема будівля зі скляним фасадом
Прокат костюмів
м. Київ, вул. Милославська, 6 ТЦ "Коралл", другий поверх, костюмерна "Зазеркалье".
Приватна Гімназія
м. Київ, вул. Закревського, 34-Е Навпроти Молодіжного парку, блакитна будівля поблизу озера